سفارش تبلیغ
صبا ویژن
کانون آموزش زیست شناسی گرگان
این وبلاگ به منظور تبادل اطلاعات و آموزش زیست شناسی برای علاقمندان راه اندازی شده است.
صفحه نخست        عناوین مطالب          نقشه سایت              ATOM            طراح قالب
گروه طراحی قالب من گروه طراحی قالب من گروه طراحی قالب من گروه طراحی قالب من گروه طراحی قالب من
درباره وبلاگ


صفحات وبلاگ

علل ریزش مو :

ریزش موها بطور متوسط 50 تار مو در روز امری طبیعی قلمداد می شود. گهگاه شاهد ریزش موها به صورت دوره ای هستیم . مثلاً مدت کوتاهی از فصل پاییز ریزش مو افزایش پیدا می کند که کاملاً طبیعی است. هنگامی ریزش مو ها به عنوان یک بیماری تلقی می شود که به مدتی طولانی روزانه بیش از 80 تار مو جدا شود.



عوامل مختلفی در افزایش ریزش مو مؤثر هستند. که عبارتند از: کمبود ویتامین ها ، کم خونی ، کمبود آهن ، اختلالات گردش خون ، بیماری های قارچی ، بیماری های روانی ، شیمی درمانی ، مصرف داروها ، بیماری های و سیستمیک، آسیب دیدن موها در اثر عوامل خارجی و .... ولی شایعترین نوع ریزش مو چه در آقایان وچه در خانم ها هوموننی– ژنتیکی اتفاق می افتد. ( Androgenetic alopecia ) مردان وزنان دچار ریزش مو ژن های مربوط به ریزش مو را از یک یا هردو والدین خویش به ارث می برند هورمونی به نام تسترون که در بدن همه مردان وجود دارد سبب فعال شدن برنامه ژنتیکی به ارث رسیده در مردانی می شود که حامل ژن های مربوط به ریزش مو هستند واین روند نهایتا ً فولیکو ل های مو را از بین می برد.


در خانم ها عدم تعادل بین هورمون های زنانه ومردانه می تواند سر چشمه ریزش مو گردد. به همین دلیل دادن آزمایشات هورمونی الزامی است. اغلب زنان با الگوی ریزش زنانه هیچ علائم کلینیکی یا بیوشیمیایی دال بر هورمون جنسی مردانه ( آندروژن) اضافی نشان نمی دهند. حتی در مواردی با وجود سطح طبیعی تسترون ، حساسیت بیش از حد نسبت به آندروژنها و یا تعداد بیش از حد گیرنده های موجود در فولیکول های موی سبب ریزش مو می گردند.


 

 
نقل از http://www.clinicemoo.com/a01.htm


موضوع مطلب : اطلاعات علمی

          
چهارشنبه 87 بهمن 23 :: 6:24 صبح

پیوندها
لوگو

آمار وبلاگ
  • بازدید امروز: 8
  • بازدید دیروز: 7
  • کل بازدیدها: 355025
امکانات جانبی