سفارش تبلیغ
صبا ویژن
کانون آموزش زیست شناسی گرگان
این وبلاگ به منظور تبادل اطلاعات و آموزش زیست شناسی برای علاقمندان راه اندازی شده است.
صفحه نخست        عناوین مطالب          نقشه سایت              ATOM            طراح قالب
گروه طراحی قالب من گروه طراحی قالب من گروه طراحی قالب من گروه طراحی قالب من گروه طراحی قالب من
درباره وبلاگ


صفحات وبلاگ

? - بنزودیازپین ها : دیازپام، لورازپام، اگزازپام، کلونازپام، تمازپام، فلورازپام، الپرازولام، کلردیازپوکساید از جمله داروهای بنزودیازپینی موجود می باشد .

 این گروه یکی از شایعترین داروهای مورد سـوء مصـرف هستند که برای رفـــع  بی خوابی ، اضطراب و بی قراری استفاده می شوند. معتادان به مواد مخدر گرایش زیادی به استفاده از این داروها دارند. در بسیاری از این موارد پزشکان نسبت به تجویز این داروها برای رفع بی خوابی مبادرت می نمایند ولی باید دانست که مصرف طولانی مدت آنها موجب اعتیاد می شود .

? - فنوباربیتال: داروی ضد تشنج است که دارای اثرات تسکین بخش و خواب آور می باشد . مصرف طولانی مدت آن به خصوص همزمان با سایر داروهای تضعیف کننده مغز شدیداً اعتیاد آور است. علائم مسمومیت با فنوباربیتال مثل الکل بوده و شامل تکلم بریده بریده، خواب آلودگی و خُلق افسرده می باشد. قرص مپروبامات نیز از دسته باربیتورات ها به دلیل اثرات آرام بخشی و ضد اضطرابی و شل کنندگی عضلانی مورد سوء مصرف قرار می گیرد .


? - آمفتـامین : این داروها تحت عنوان محرک زاهـا بی نهایت اعتیادآور  و خطرناک می باشند . از ترکیبات این دارو می توان متیل فنیدیت ریتالین را نام برد که به صورت قرص معمولاً توسط دانشجویان که در موقع امتحانات خواهان بیداری و توجه طولانی مدت هستند و نیز در رانندگان کامیون ها مورد سوء مصرف قرار می گیرد .


از انواع دیگر آمفتامین ها می توان اکستاسی ( ? و ? متیلن دی اکسی مت آمفتامین) که بصورت خوراکی مصرف می شود را نام برد که اخیراً در مجالس و شب نشینی ها سوء مصرف زیادی پیدا کرده است. مصرف آمفتامین ها ممکن است موجب بروز توهمات بینایی و شنوایی، هذیان و رفتارهای پرخاشگرانه شود. افسردگی در صورت مصرف طولانی مدت آنها بروز می کند. مصرف مکرر اکستاسی دارای سمیّت عصبی نیز می باشد .


افزایش میزان سوء مصرف بسیاری از داروهای دیگر شامل انواع ویتامین ها و مواد نیروزا از جمله ناندرولون و تستوسترون در بین جوانان مشاهده می شود که آثار زیانبار جسمی و حتی روانی خواهند داشت و اغلب در افراد دچار بیماری های اضطرابی و یا اختلال شخصیت، شیوع بیشتری دارند . متاسفانه سوء مصرف مواد نیروزا بنا به توصیه افراد ناآگاه روز به روز در باشگاه ها و میادین ورزشی در حال افزایش می باشد .

نقل از مجله الکترونیکی پزشکی سلامت ویستا




موضوع مطلب : آموزشی

          
جمعه 89 اردیبهشت 17 :: 7:33 صبح

هشدار

مصرف بعضی از داروها موجب اعتیاد می شود یعنی فرد دچار وابستگی جسمی و یا روانی به آن دارو می شود بطوری که اگر مصرف آن ماده را قطع کند علائم و عوارض ناشی از ترک، دید می آید .



ادامه مطلب ...


موضوع مطلب :

          
جمعه 89 اردیبهشت 17 :: 7:32 صبح

پیوندها
لوگو

آمار وبلاگ
  • بازدید امروز: 6
  • بازدید دیروز: 50
  • کل بازدیدها: 354776
امکانات جانبی